Mateu 5:17-19 BCI
17 »No us penseu que he vingut a anul·lar els llibres de la Llei o dels Profetes; no he vingut a anul·lar-los sinó a dur-los a la plenitud. 18»En veritat us ho dic: mentre durin el cel i la terra, no passarà ni un punt ni una coma de la Llei. Tot arribarà a la plenitud. 19Per tant, aquell qui deixi de complir un dels manaments més petits i ensenyi als altres a fer el mateix, serà tingut pel més petit en el Regne del cel, però aquell qui els compleixi i ensenyi a complir-los, serà tingut per gran en el Regne del cel.
“Copyright © 2021 National Council of Churches of Christ in the United States of America. Used by permission. All rights reserved worldwide.”
Reflexió on Mateu 5:17-19 BCI
Inspiració - 2026-06-10 Pregària diària
El passatge evangèlic d’avui forma part del Sermó de la Muntanya. Jesús desentranya les bases del seu missatge. En aquest apartat explica als seus deixebles com han de ser interpretades les lleis.
Ve a dir-nos -entre altres coses- que la Creació atresora totes les dades perquè en el seu periple evolutiu arribi a la plenitud dels temps. Per a nosaltres, moltes de les lleis que regeixen aquesta evolució són indesxifrables, inescrutables. A cada un de nosaltres Déu ens ha donat la possibilitat de participar de la seva gran obra -som co-creadors-, se’ns ha donat la possibilitat de què a través nostre la Creació continuï. Hem de ser conscients d’això i agraïts. És per això que hem d’intentar no alterar i preservar les lleis naturals que regeixen l’univers.
I el mateix que impera a les lleis que guien la Creació, serveix per la conducta de les persones. Hem estat concebuts perquè l’amor sigui el motor que mou l’esperit que tots portem dins.
Jesús, en el seu pas terrenal, a través de la seva “humanitat”, no va venir a canviar-les, sinó que va venir a dir-nos que aquestes lleis eren inalterables. La seva missió, el seu testimoni, va consistir a intentar ensenyar a interpretar-les segons la voluntat del seu Creador; creure en la seva “paraula”, saber respectar la seva obra, animar-nos a tenir esperança i que la misericòrdia i l’amor siguin la manera de procedir en les nostres diferents relacions.
Emili Reimat