Mateu 5:20-26 BCI
20»Jo us dic que, si no sou més justos que els mestres de la Llei i els fariseus, no entrareu pas al Regne del cel.
21»Ja sabeu que es va dir als antics: No matis, i el qui mati serà condemnat pel tribunal. 22»Doncs jo us dic: El qui s’irriti amb el seu germà serà condemnat pel tribunal; el qui l’insulti serà condemnat pel Sanedrí, i el qui el maleeixi acabarà al foc de l’infern. 23»Per això, si en el moment de presentar la teva ofrena a l’altar, allí et recordes que el teu germà té alguna cosa contra tu, 24deixa allí mateix, davant l’altar, la teva ofrena i ves primer a fer les paus amb el teu germà; ja tornaràs després a presentar la teva ofrena. 25»Afanya’t a arribar a un acord amb el qui et vol denunciar, mentre vas amb ell camí del tribunal, no sigui cas que et posi en mans del jutge, i el jutge en mans dels guardes, i et tanquin a la presó. 26En veritat t’ho dic: no en sortiràs que no hagis pagat fins l’últim cèntim.
“Copyright © 2021 National Council of Churches of Christ in the United States of America. Used by permission. All rights reserved worldwide.”
Reflexió on Mateu 5:20-26 BCI
Inspiració - 2026-06-11 Pregària diària
Els jueus parlaven amb orgull de la Llei de Moisès. Era el millor regal que havien rebut de Déu. En aquesta Llei podien trobar el que necessitaven per ser fidels a Déu.
En els nostres dies també anem sentint de certs governants i mitjans de comunicació el «mantra» que “la llei és la llei”. Obsessivament es preocupen d’observar rigorosament les lleis. La llei, cert, està feta precisament per això, per complir-la. Però, una altra cosa és com s’administra el seu compliment. És aquí, en com la justícia interpreta aquesta llei, des de quins paràmetres, on entren un seguit de conceptes que la poden decantar cap a un costat o un altre.
Jesús, no viu centrat en la Llei. No es manifesta preocupat per observar-la de manera escrupolosa. Jesús va més enllà, busca la voluntat de Déu des d’una altra experiència diferent. Jesús s’esforça per introduir en els seus seguidors un altre tarannà i un altre esperit: «si la vostra justícia no és millor que la dels escribes i fariseus, no entrareu pas al Regne de Déu».
Aquell que no mata compleix la Llei, però, si no s’allibera de la violència, en el seu cor no regna encara aquest Déu que busca construir amb nosaltres una vida més humana. Ens toca a nosaltres buscar fer d’aquest món un espai més just i fratern, fer les paus amb els nostres “germans” i buscar aquesta concòrdia i reconciliació que fa avançar a la nostra societat cap a aquesta plenitud que emana de la Creació.
Emili Reimat